Friday 26 January 2024

۳۲ دانش‌آموز در مشهد به‌دلیل مسمومیت گازی به بیمارستان منتقل شدند


 به گزارش خبرگزاری ایرنا ۳۲ دانش‌آموز صبح روز دوشنبه دوم بهمن به دلیل مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن به بیمارستان شدند.به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد حدود ۱۱۰ دانش‌آموز «زائر» پسر از تهران در یک مؤسسه خیریه که چهار طبقه دارد اسکان داده شده بودند که انتشار گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت تعدادی از این دانش‌آموزان و انتقال ۳۲ نفر از آنان به بیمارستان شد.

مهدی رضایی گفت که انتشار این گاز کشنده از «لوله بخاری» باعث مسمومیت این دانش‌آموزان شده است.آمار مرگ ناشی از گازگرفتگی که به آن «مرگ خاموش» گفته می‌شود در ایران بسیار بالا است.

به‌تازگی نیز استنشاق گاز مونواکسید کربن در حسینیه روستایی در بابل در ۲۶ آذر امسال باعث مرگ یک نفر و مسموم شدن ۳۰ نفر دیگر شده بود.

سازمان پزشکی قانونی ۲۱ آبان اعلام کرد که از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور ۲۲.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته بود و دست کم ۲۷۴ نفر به این دلیل جان خود را از دست ‌داده‌اند.

این افزایش در حالی بوده است که بیشتر مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در نیمه دوم سال و بیشتر از ماه آذر به بعد که هوا در بیشتر نقاط کشور سردتر و استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر می‌شود، رخ می‌دهد.

این سازمان آمار تلفات مسمومیت با گاز را در سال ۱۴۰۱ خورشیدی، ۹۱۳ نفر اعلام کرده و گفته بود که بیش از ۶۰ درصد آن‌ در چهار ماه پایانی سال رخ داده است.

No comments:

Post a Comment